google.com, pub-1772441188610312, DIRECT, f08c47fec0942fa0
top of page

BEŞ HECECİLER

  • Şiire aruz vezni ile başlamışlar, Milli edebiyat akımı etkisiyle hece veznine geçmişlerdir.

  • Şiire birinci dünya savaşı ve milli mücadele yıllarında başlamışlardır.

  • Yurt sevgisi, yiğitlik gibi temalar çokça işlenmiştir.

  • Dörtlük kavramının dışında yeni biçimler aradılar, hece vezni ile serbest müstezat yazmayı denediler.

  • Şiiri düz yazıya yaklaştırmayı tercih ettiler. Düz yazı cümlelerini şiirde kullandılar.

  • Şiirde sade, süssüz bir üslup kullanmışlardır.

  • Şiirde memleket sevgisi, yurdun güzellikleri, kahramanlıklar ve yiğitlik gibi temaları işlemişlerdir.

 

FARUK NAFİZ ÇAMLIBEL (1898-1973)

  • Aruzla başladığı şiire heceyle devam etmiştir. Ancak aruzla yazmayı da bırakmamıştır.

  • Yurt ve doğa sevgisini işleyen şiirleri ile ünlenmiştir.

  • Söz sanatlarına yer vermesine rağmen dili açık ve anlaşılırdır.

Eserleri: Han Duvarları, Dinle Neyden, Çoban Çeşmesi, Gönülden Gönüle, Bir Ömür Böyle Geçti, Elimle Seçtiklerim, Heyecan ve Sükun Tiyatroları: Özyurt, Canavar, Akın, Kahraman

 

ENİS BEHİÇ KORYÜREK (1891-1949)

  • Aruzdan heceye geçmiş, Milli duyguları ve kahramanlıkları işlemiştir.

Eserleri: Miras, Güneşin Ölümü

 

HALİT FAHRİ OZANSOY (1891-1971)

  • Aruza veda adlı şiiriyle ünlenmiştir. Bu şiir sonrası heceye geçmiştir.

  • Daha çok bireysel duygularla ilgili şiirler yazmayı tercih etmiştir.

  • Konuşma dilini başarı ile eserlerine uygulamıştır.

Eserleri: Baykuş, Efsaneler, Cenk Duyguları, Hayalet.

 

YUSUF ZİYA ORTAÇ (1896-1967)

  • Aruzdan heceye geçmiştir.

  • Sade bir üslubu vardır.

  • Mizahi yönü kuvvetlidir. Akbaba isimli mizahi dergiyi çıkarmıştır.

 

Eserleri: Akından Akına, Bir Rüzgar Esti, Yanardağ, Aşıklar Yolu.

 

ORHAN SEYFİ ORHON (1890-1972)

  • Aruzdan heceye geçer.

  • Ağırlıklı olarak bireysel konuları işler.

  • Anlaşılır ve duru bir anlatımı vardır.

Eserleri: Fırtına ve Kar, Gönülden Sesler, Peri Kızı İle Çoban, O Beyaz Bir Kuştu.

bottom of page