google.com, pub-1772441188610312, DIRECT, f08c47fec0942fa0 2012 Üniversite Sınavında Çıkmış Edebiyat Soruları I dinledebiyat
top of page

2012Üniversite Sınavlarında Çıkmış  Edebiyat Soruları

2012 Üniversite Sınavlarında Çıkmış  Edebiyat Sorularını pdf formatında görüntülemek ve indirebilmek için tıklayınız...

​

Not: AÅŸağıda ilgli senenin lys sınavının edebiyat soruları verilmiÅŸtir. Pdf formatında ise lys Türkçe -Edebiyatın tamamı verilmiÅŸtir.

1. AÅŸağıdaki açıklamalardan hangisi ayraç içinde verilen kavramla uyuÅŸmamaktadır?

 

A) Ä°ç konuÅŸmadaki düzenli mantık silsilesinden çıkılarak kahramanın düÅŸüncelerinin art arda düzensiz bir biçimde verildiÄŸi teknik. (Bilinç Akışı)

B) Yazarların; olayları açıklamak, kahramanın kimliÄŸine açıklık getirmek veya bir problemi çözmek için, anlattıklarının ÅŸimdiki zamanından ayrılarak geçmiÅŸe gitmesi. (Geriye DönüÅŸ)

C) Bir yazarın, baÅŸka bir yazarın metninden aldığı parçaları kendi metninin içinde eriterek yeniden yazması (Metinler Arasılık)

D) GerçekliÄŸin farklı alanlarından alınan çeÅŸitli parçaların, doÄŸrudan doÄŸruya, "biçimci" görüÅŸlere uygun olarak birleÅŸtirilmesi. (Kurgu)

E) Yazarın, kahramanların akıllarından geçeni, içlerinden geçirdiklerini, onların kendi kendileriyle konuÅŸması biçiminde yansıtması. (Diyalog)

 

 

2. Kendi hüsnünden utanmış da kızarmış yanağı

    Yüzün örtüp kapamış saçları baÅŸtan aÅŸağı

​

Bu dizelerde yer verilen sanat aşağıdakilerden hangisidir?

 

A) Hüsnütalil               B) Tezat           C) Tevriye    

 

               D) Cinas      E) Mecazımürsel

​

​

​

 

26. I. Demir  II. Altın Yay  III. Işık  IV. AÄŸaç

 

Yukarıdaki mitolojik öÄŸelerden Türk destanlarında yer alanlar aÅŸağıdakilerin hangisinde birlikte verilmiÅŸtir?

 

A) I ve II         B) I ve IV               C) II ve III

 

D) I, II ve IV                          E) I, II, III ve IV

​

 

​

​

27. AÅŸağıdaki dizelerden hangisinin ötekilerden farklı bir gelenek içinde yazıldığı düÅŸünülebilir?

 

A) Bir uykuyu cananla beraber uyuyanlar

Ömrün bütün ikbalini vuslatta duyanlar

B) Ellerin var beyaz güller gibi küçücük

Mutlak kalbin tomurcuklardan pembe

C) Åžimdi çocukluÄŸun çatısı kalktı ya üstümüzden

YaÄŸmurun da eski tadı yok bu yüzden

D) O gün gelsin neÅŸemiz tazelensin de gör

Dünyayı hele sen bir barış olsun da gör

E) Sen benim üstüne titrediÄŸim güzel ve yeni

Saatim kadar saadetimin göz bebeÄŸi zamansın

 

​

​

28. Her ÅŸey yerli yerinde, masa, sürahi, bardak

      Serpilen aydınlıkta dalların arasından

      BüyülenmiÅŸ bir ceylan gibi bakıyor zaman

      Sessizlik dökülüyor bir yerde yaprak yaprak

​

Yukarıda verilen dörtlükle ilgili olarak aÅŸağıdakilerden hangisi söylenemez?

 

A) Sarma uyak kullanılmıştır.

B) Somutlamaya baÅŸvurulmuÅŸtur.

C) Hece ölçüsüyle yazılmıştır.

D) Sözcüklerin çaÄŸrışım gücünden yararlanılmıştır.

E) Redif vardır.

 

 

 

29. Åžiir yüreÄŸin sesidir, nesnelliÄŸi deÄŸil öznelliÄŸi yansıtır. Anlatım büsbütün kapalı deÄŸil ama örtülüdür. Ä°letilmek istenenler açıkça anlatılmaz, ustaca sezdirilir. Åžiir dili de buna göre biçimlenir, önemli olan sözcüklerin tınısı ve sessel deÄŸeridir. En anlamsız sözcük bile, ezgi gücü varsa ÅŸiirde yerini alır. Dil bilgisi kurallarına, cümle yapısına sıkı sıkıya baÄŸlı kalmaya gerek yoktur.

​

Åžiirde bu nitelikleri arayan bir ÅŸair, aÅŸağıdakilerden hangisine öncelik vermez?

 

A) Ä°mgeye          B) DüÅŸünceye             C) Ritme   

 

                   D) Duyguya  E) Ä°zlenime

 

 

 

 

​

30. Günümüzün ÅŸiiri ve bu arada benim ÅŸiirim, sözcüÄŸün sınırlarını geniÅŸleten bir ÅŸiir. Genç kuÅŸakla yeni bir anlatım dönemine girdik. Yeni ÅŸairler ÅŸiirin araçlarını yalnızca kullanmıyorlar. Aynı zamanda o araçlarla özellikle de sözcüklerle oynuyorlar.

​

AÅŸağıdakilerden hangisinin, böyle diyen bir ÅŸaire ait olduÄŸu söylenemez?

 

A) Bilinir ne usta olduÄŸum içlenmek zanaatında

    Canımla besliyorum ÅŸu hüznün kuÅŸlarını

B) Gülün tam ortasında aÄŸlıyorum

     Her akÅŸam sokak ortasında öldükçe

C) Bir beyaz gemiydi ayıran onları

Kadın güvertedeydi adam rıhtımda

D) Åžu senin bulutsu sesin var ya

     Uçtan uca ters yüz ediyor geceyi

E) Åžimdi bir güvercinin uçuÅŸunu bölüÅŸüyoruz

    Gökyüzünün o meÅŸhur maviliÄŸinde

 

 

 

 

 

 

 

 

31. AÅŸağıdakilerden hangisi, Kutadgu Bilig'de yer alan kiÅŸi ve onun temsil ettiÄŸi kavramlar arasında deÄŸildir?

 

A) Alp Er Tunga – DoÄŸruluk

B) Ay Toldı – Saadet

C) Kün Togdı – Kanun

D) ÖgdülmiÅŸ – Akıl

E) Odgurmış – Akıbet

 

 

32. Gazele, aÅŸağıdaki türlerin hangisinin geliÅŸiminde etkili olmamıştır?

 

A) Makale             B) Deneme                C) Fıkra             

                       D) Röportaj   E) Günlük

 

 

 

 

 

33. I. Orta oyunu   II. Meddah  III. Trajedi  IV. Destan V. Komedi

 

Yukarıdakilerden hangileri geleneksel Türk anlatıları arasında yer alan türlerden deÄŸildir?

 

A) I. ve II.         B) I. ve III.                  C) II. ve III.   

 

                     D) III. ve V.    E) IV. ve V.

 

 

 

 

 

34. Karagöz oyunuyla ilgili olarak aÅŸağıda verilenlerden hangisi yanlıştır?

 

A) GiriÅŸ, muhavere, fasıl ve bitiÅŸ olmak üzere dört bolümü vardır.

B) Tuzsuz Deli Bekir, zengin, mirasyedi, çıtkırıldım bir tiptir ve Ä°stanbul aÄŸzıyla konuÅŸur.

C) Kastamonulu, Rumelili, Bolulu gibi Ä°stanbul'a iÅŸ aramaya gelmiÅŸ veya meslek edinmiÅŸ, yerleÅŸmiÅŸ taÅŸralı Türk tipleri vardır.

D) Yardak, Karagözcünün isteÄŸi doÄŸrultusunda, perde gazelleri, ÅŸarkılar, türküler okur, tef çalar.

E) Çelebi, Frenk ve Zenne önemli tipler arasında yer alır.

 

 

 

 

 

35. Ä°slamiyet’in kabulünden önceki Türk edebiyatıyla ilgili aÅŸağıdaki yargıların hangisinde bilgi yanlışı vardır?

 

A) Sürgün avlarına sığır, kurban törenlerine ÅŸölen, yas törenlerine yuÄŸ denirdi.

B) Ä°lk ürünleri arasında koÅŸuk ve sagu ile atasözü özelliÄŸi taşıyan savlar yer alıyordu.

C) Åžiirler hece ölçüsüyle yazılır, nazım birimi beyittir, uyak düzeni bakımından ise halk edebiyatındaki koÅŸmaya benzer.

D) KoÅŸuklarda doÄŸa güzellikleri, günlük yaÅŸam, av eÄŸlenceleri anlatılır, ölen bir kiÅŸinin arkasından söylenen yas ÅŸiirlerine ise sagu denirdi.

E) Ozanlar ÅŸiirlerinde, içinde yaÅŸadıkları toplumun çeÅŸitli gerçeklerini, inançlarını, görüÅŸlerini deÄŸiÅŸik biçimlerde dile getirirlerdi.

 

 

 

 

36. Divan edebiyatı sanatçıları ve yaÅŸadığı yüzyıllarla ilgili olarak aÅŸağıdakilerden hangisi yanlıştır?

 

A) Sultan Veled – 13. yüzyıl

B) Âşık PaÅŸa – 14. yüzyıl

C) Åžeyhi – 15. yüzyıl

D) Fuzuli – 16. yüzyıl

E) Nedim – 17. yüzyıl

 

​

​

​

37. Bir kiÅŸiyi, bir durumu veya olayı yermeye, toplumun aksayan yönlerini göstermeye yönelik ÅŸiirler yazan Nef’i, aÅŸağıdaki ÅŸiir türlerinin hangisiyle iliÅŸkilendirilebilir?

 

A) Didaktik                  B) Satirik          C) Pastoral      

 

                D) Epik    E) Lirik

 

 

 

38. Nesir sözcüÄŸü, 'yaymak, saçmak, dağılmak' demektir. Bugün "düzyazı" terimiyle karşılanmaya çalışılmaktadır. Nesir yazarlarına eskiden “nâsir” denirdi.

AÅŸağıdakilerden hangisi divan edebiyatı nâsircilerinden deÄŸildir?

 

A) Lâtifi              B) Sinan PaÅŸa             C) GülÅŸehri  

 

                  D) Nergisi  E) Naima

 

 

 

39. Konusu bir paÅŸanın oÄŸlu ile bir cariyenin aÅŸk macerası olan —-, o zamanlar artık kapanmak üzere olan bir devrin cariyeli, köleli büyük konak hayatının Türk romanındaki en baÅŸarılı örneÄŸidir. Sırf cariye olduÄŸu için konak sahibinin oÄŸlu ile evlenemeyen Dilber'in hayatı anlatılır bu romanda.

​

Bu parçada boÅŸ bırakılan yere aÅŸağıdaki yapıtlardan hangisi getirilmelidir?

 

A) SergüzeÅŸt             B) Zehra             C) Ä°clal               

 

          D) Bir Hatıra      E) Zavallı Kız

 

 

​

 

 

 

40. Bir eleÅŸtirmenin, Abdülhak Hamit Tarhan'ın edebiyatımızdaki yerini ve kiÅŸiliÄŸini deÄŸerlendirirken verdiÄŸi aÅŸağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?

 

A) Türk ÅŸiirini BatılılaÅŸtırma konusunda kurallar öne sürmekten çok, bunları yazdığı ÅŸiirlerle örneklendirme yolunu seçmiÅŸtir.

B) Tamamıyla klasik bir edebiyat kültürü ile yetiÅŸmiÅŸ; Tahran’dan döndükten sonra Åžinasi, Namık Kemal ve Recaizade Mahmut Ekrem'i okumaya baÅŸlamış ve ilk yapıtlarını tiyatro türünde yazmıştır.

C) Batı ÅŸiirine özgü doÄŸa betimlemelerinin bizde ilk örneklerine onun Sahra adlı yapıtında rastlanır.

D) Hayal gücünün enginliÄŸi, duygularının zenginliÄŸi yününden o, Tanzimat sonrası edebiyatımızın lirik ÅŸairleri arasında yer alır.

E) NaÄŸme-i Seher adlı kitapta topladığı ilk ÅŸiirlerinde divan ÅŸiirinden etkilendiÄŸi açıkça görülür.

 

 

41. Romantik duyarlıktaki insanların ızdıraptan ızdıraba sürükleneceklerine ve hayatta baÅŸarı kazanamayacaklarına inanan ve okuyucuyu da buna inandırmaya çalışan yazar, bunu, —- açık bir biçimde iÅŸler. Tamamen romantik bir yapıya sahip olan kahramanını, yalnız aÅŸkın karşısında deÄŸil, çeÅŸitli olaylar karşısında da dener; bunların hepsinden yenik, düÅŸ kırıklıklarına uÄŸratarak çıkarır. Tıpkı Gustave Flaubert’in —- yaptığı gibi.

​

Bu parçada boÅŸ bırakılan yerlere aÅŸağıda verilenlerden hangisi sırasıyla getirilmelidir?

 

A) Mai ve Siyah’ta – Madam Bovary’de

B) Kırık Hayatlar'da – Salambo'da

C) Bir Ölünün Defteri’nde – Duygusal EÄŸilim’de

D) AÅŸk-ı Memnu’da – Üç Hikâye'de

E) Nemide'de – ErmiÅŸ Antonius ve Åžeytan’da

42. Edebiyatımızın kimi dönemleriyle ilgili olarak aÅŸağıda verilenlerden hangisi yanlıştır?

 

A) 1940’lı yıllardan itibaren Cumhuriyet Dönemi Türk romanında, gerçekçiliÄŸin bir uzantısı olarak köye ve köy insanına yöneliÅŸ baÅŸlar.

B) Fecr-i atinin ÅŸiir alanındaki temsilcileri Tahsin Nahit, Mehmet Fuat, Faik Ali, Mehmet Behçet, Emin Bülent ve Ahmet HaÅŸim'dir.

C) Servetifünun Dönemi’nde sanatçılar biçim ve üslup kaygılarını bir yana bırakıp halka yönelme ve halkın sorunlarını anlatmaya yönelik bir edebiyat anlayışını benimsediler.

D) Tanzimat Dönemi’nde sanatçıların yalın bir dile yönelmelerinin nedeni, sanatı, toplumu eÄŸiten, bilgilendiren ve aydınlatan bir araç olarak görmeleridir.

E) Milli Mücadele Dönemi’ndeki Türk edebiyatı gerçekte Milli Edebiyat Dönemindeki yönelimlerin bir uzantısı sayılabilir.

 

 

​

​

 

43. 1923'ten 1940'a deÄŸin ÅŸiir ortamımız sürekli bir devinim içindedir. Bu süre içerisinde ÅŸiir yazanlar belirli topluluklar oluÅŸturmuÅŸtur. Bu topluluklar arasında —- sayabiliriz.

Bu parçada boÅŸ bırakılan yere aÅŸağıdakilerden hangisi getirilemez?

 

A) Hececileri         

B) Halka Yönelenleri

C) Öz Åžiircileri      

D) Garipçileri

E) Serbest Åžiircileri

 

 

​

​

​

44. Pabuççular ve eskiciler, iÅŸlerinin üzerine abanmış, acele acele, takır takır çekiç sallarken “Aganta burina burinata!” diye kainata meydan okuyan nidamızı duyunca, iÅŸlerinin üzerinden doÄŸruldular Birdenbire çekiç takırtısı sustu. Hatta halis muhlis bir kara adamı olan AÅŸçı YaÅŸar bile sesini kapıp koyverdi ve eskicilerle beraber 'Aganta!' diye narayı bastı. NeÅŸenin seslerimize, seslerimizin neÅŸeye verdiÄŸi sonsuz hürriyette, muhayyilem hız aldı.

​

AÅŸağıdaki yapıtlardan hangisi bu parçanın yazarına ait deÄŸildir?

 

A) Uluç Ali Reis    

B) Deniz Gurbetçi fon

C) Mavi Sürgün    

D) Ötelerin ÇocuÄŸu

E) Deniz Küstü

 

 

​

​

​

45. Kimi eleÅŸtirmenlere göre gerçeÄŸin, bir sanatçı tutumuyla deÄŸil, bir bilim insanı gibi algılanarak oluÅŸturulduÄŸu söylenen —-, gerçekte ilginç bir romandır. Roman, karşılaÅŸtığı birtakım doÄŸaüstü olaylara kendisince çözüm bulamayan ve bu yüzden kuÅŸku ve endiÅŸelere kapılan materyalist düÅŸünceli septik Doktor Ferit’in, çevresindeki bazı kiÅŸilerin telkinleriyle, bu durumdan kurtularak huzura kavuÅŸmasını konu alır.

​

Bu parçada boÅŸ bırakılan yere aÅŸağıdaki yapıtlardan hangisi getirilmelidir?

 

A) Süngülerin Gölgesinde

B) Matmazel Noroliya'nın KoltuÄŸu

C) Yalnızız

D) Bir Tereddüdün Romanı

E) Dokuzuncu Hariciye KoÄŸuÅŸu

 

​

​

​

46. ReÅŸat Nuri Güntekin, toplum yapımızdaki deÄŸiÅŸmelerin aile üzerindeki yıkıcı etkilerini —- adlı romanında göstermiÅŸtir. Bu romanda, Tanzimat'tan beri üzerinde durulan BatılılaÅŸma özentisinin olumsuz sonuçları yansıtılmıştır. Bu durumu bir ölçüde Yakup Kadri KaraosmanoÄŸlu'nun —- adlı yapıtında da görebiliriz.

​

Bu parçada boÅŸ bırakılan yerlere, verilen bilgilere göre aÅŸağıdaki yapıtlardan hangileri sırasıyla getirilmelidir?

 

A) Yaprak Dökümü – Kiralık Konak

B) ÇalıkuÅŸu – Hüküm Gecesi

C) Bir Kadın DüÅŸmanı – Yaban

D) Dudaktan Kalbe – Ankara

E) Acımak – Panorama

 

​

 

 

 

47. BeÅŸ Hececiler arasında milli kaynaklara yöneliÅŸ ve ÅŸiirin ilkelerine uyma bakımından —- en baÅŸarılı sanatçıdır. "Memleket Edebiyatı" adı verilen ve Anadolu insanının hayatını yansıtmayı amaçlayan hareketin, ÅŸiirdeki önemli temsilcilerindendir. Çoban ÇeÅŸmesi adlı ÅŸiir kitabında bu yönelimin örnekleri vardır.

​

Bu parçada boÅŸ bırakılan yere aÅŸağıdaki ÅŸairlerden hangisi getirilmelidir?

 

A) Yusuf Ziya Ortaç

B) Faruk Nafiz Çamlıbel

C) Orhan Seyfi Orhon

D) Halit Fahri Ozansoy

E) Enis Behiç Koryürek

 

 

​

 

 

48. Cumhuriyet Dönemi romanı, Cumhuriyet öncesi anlatı temelleri üzerine kurulmuÅŸ bir romandır. —- gibi, aslında Cumhuriyet öncesinde yazmaya baÅŸlayıp bu dönemde de devam eden pek çok romancıyla karşılaşırız.

​

Bu parçada boÅŸ bırakılan yere aÅŸağıdaki yazarlardan hangisi getirilemez?

 

A) Hüseyin Rahmi Gürpınar

B) ReÅŸat Nuri Güntekin

C) Aka Gündüz

D) Refik Halit Karay

E) Sabahattin Ali

 

 

 

 

49. Gerek anlatım biçimi gerek çizdiÄŸi tipler gerekse romana taşıdığı konular yönünden ele alındığında —- Aylak Adam adlı romanıyla, Tanpınar romanının, özellikle de Huzur ve —- romanlarının baÅŸlattığı, alışılagelmiÅŸ modern roman yazma anlayışının dışına çıkanların başında gelir.

​

Bu parçada boÅŸ bırakılan yerlere aÅŸağıdakilerin hangisinde verilenler sırasıyla getirilmelidir?

 

A) Adalet AÄŸaoÄŸlu – Mahur Beste

B) Tarık BuÄŸra – Ölmeye Yatmak

C) Yusuf Atılgan – Saatleri Ayarlama Enstitüsü

D) Attila Ä°lhan – Kılavuz

E) Bilge Karasu – Sırtlan Payı

 

​

​

50. Cimrilik, korkaklık, evlat sevgisi gibi bütün insanlarda ortak olan bir niteliÄŸi abartmak bir insanda toplama iÅŸidir tipleÅŸtirme. Söz gelimi Balzac’ın Goriot Baba'sı, Cervantes'in Don KiÅŸot'u birer tiptir. Buna göre OÄŸuz Atay'ın Tutunamayanlar adlı romanındaki —-, YaÅŸar Kemal'in Ortadirek adlı romanındaki —- birer tiptir.

​

Bu parçada boÅŸ bırakılan yerlere aÅŸağıdakilerden hangisinde verilenler sırasıyla getirilmelidir?

 

A) Cemil – Afife   

B) Hayri – Hakkı Celis

C) Yusuf – Fahim Bey

D) Selim – Meryemce

E) Adnan – Seniha

 

 

 

​

51. Cumhuriyet Dönemi’nin kimi romancıları, özellikle halkın sorunlarını yansıtma, bu sorunlar doÄŸrultusunda okurları bilinçlendirme amacını gütmüÅŸlerdir. Bunun için de insanları ezen koÅŸulları, bu koÅŸulları ortaya çıkaran etkenleri romanlarında ele alıp iÅŸlemiÅŸlerdir.

​

AÅŸağıdaki romanlardan hangisi yukarıda belirtilen tutumla oluÅŸturulmamıştır?

 

A) Kuyucaklı Yusuf   

B) KaplumbaÄŸalar

C) Tütün Zamanı  

D) Rahmet Yolları Kesti

E) Sonuncu

 

 

 

 

 

52. Orhan Kemal'in Baba Evi adlı yapılıyla aÅŸağıdaki yapıtların hangisi arasında konusal yönden kimi açılardan bir benzerlik kurulamaz?

 

A) Kurt Kanunu    

B) Kayıp Aranıyor

C) Kopuk Takımı  

D) ArkadaÅŸ Islıkları

E) Sokaktaki Adam

 

 

 

 

 

 

 

 

53. AÅŸağıdaki yapıtlardan hangisi türü bakımından ötekilerden farklıdır?

 

A) Duvarların Ötesi

B) Biz Ä°nsanlar

C) Günün Adamı  

D) Bir Adam Yaratmak

E) Fadik Kız

 

 

 

 

​

​

 

54. Aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?

 

A) Türk ve Batı ÅŸiirini çok iyi bilen Hilmi Yavuz'un ÅŸiirlerini topladığı kitaplar arasında Hüzün ki En Çok Yakışandır Bize, Yolculuk Åžiirleri, AkÅŸam Åžiirleri’ni sayabiliriz.

B) Resim, ÅŸiir, müzik gibi güzel sanatlara karşı özel bir ilgisi olan Ä°smet Özel’in ÅŸiirlerinin ana izleÄŸini; yabancılaÅŸma, baÅŸkaldırı, bunaltı ve özgürlük gibi çağımız insanının en temel sorunları oluÅŸturur.

C) Sezai Karakoç'un ÅŸiirlerinin saÄŸlam bir metafizik zemini vardır; Leyla ile Mecnun, MaÄŸara ve Işık yayımlanan ÅŸiir kitaplarından bazılarıdır.

D) Kemal Özer'in 1965'te yayımlanan Bir Gün Mutlaka adlı ÅŸiiri, onun toplumcu gerçekçi yönünü yansılan bir bildiri niteliÄŸi taşır.

E) Åžiir kültürü bakımından donanımlı bir ÅŸair olan Enis Batur, yalnızca ÅŸiir yazmakta kalmamış, aynı zamanda ÅŸiir üzerine yazılar da yayımlamıştır.

 

​

​

​

​

 

55. AÅŸağıdaki yazarlardan hangisinin yapıtlarında fantastik gerçekçiliÄŸe ait ögeler ağır basmaktadır?

 

A) Oktay Akbal    

B) Rasim Özdenören

C) Nazlı Eray        

D) Ä°nci Aral

E) Nezihe Meriç

 

 

 

​

​

56. Yalnızca olaya yaslanan; giriÅŸi, geliÅŸmesi, sonucu olan, okuyucuyu bir gerilim içinde tutarak az sonra no olacak sorusunun ardına düÅŸüren bir öykü türüdür Maupassant tarzı öyküler. —- bu türde yazan en ünlü öykücülerimizden biridir.

 

​

Bu parçada boÅŸ bırakılan yere aÅŸağıdaki yazarlardan hangisi getirilmelidir?

 

A) Ömer Seyfettin

B) Selim ileri

C) Memduh Åževket Esendal

D) Bilge Karasu

E) Sait Faik Abasıyanık

​

​

 

2012 CEVAP ANAHTARI

 24-E 25-A 26-E 27-A 28-E 29-B 30-C 31-A 32-E 33-D 34-B 35-C 36-E 37-B 38-C 39-A 40-E 41-A 42-C 43-D 44-E 45-B 46-A 47-B 48-E 49-C 50-D 51-E 52-A 53-B 54-D 55-C 56-A

bottom of page