google.com, pub-1772441188610312, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Faik Ali Ozansoy I Türkiye I dinledebiyat
top of page

FAÄ°K ALÄ° OZANSOY ( 1876-1950)

  • Diyarbakır doÄŸumludur. Süleyman Nazif’in kardeÅŸidir.

  • ”Muhabbet” isimli ÅŸiirinin “ Maarif” isimli dergide yayımlanmasından sonra  Servet-i Fünûn dergisine geçer.

  • Bazı ÅŸiirlerinde “Zahir” takma adını kullanmış­tır.

  • Servet-i Fünun haricinde  Ä°rtikâ adlı dergide de ÅŸiirlerini yayımlamaya devam etmiÅŸtir.

  • FâikServet-i Fünun  döneminde iÅŸlediÄŸi baÅŸlıca temalar, tabiat, aÅŸk ve ka­dın, çocukluÄŸunu yaÅŸadığı yerlere özlem ve ölümdür.

  • Åžiirlerinde Abdulhak Hamit’in tesiri oldukça açık ÅŸekilde görülmektedir.

  • Åžiirlerinde bireysel temaları iÅŸlemiÅŸ, aruz veznini kullanmış, Arapça ve Farsça kelime ve tamlamalara çokça yer vermiÅŸtir.

  • Edebiyat­Ä± Cedide ÅŸiirinde görülen anlamın beyitten taÅŸması veya bir dizenin ortasında ta­mamlanması (anjambman)na onun ÅŸiirlerinde de rastlanır.

  • Sone ÅŸiir biçimini ustaca kullanmıştır.

  • Ä°kinci MeÅŸrutiyet’ten sonra birçok ÅŸair gibi toplumcu anlayışa yönelmiÅŸtir.

  • Åžair bir ara 1909’da kurulan Fecr-i Âti topluluÄŸuna katılmıştır.

  • Bazı ÅŸiirleri Türk Sanat MüziÄŸi ÅŸarkılarına  güfte ( ÅŸarkı sözü) olmuÅŸtur.

  • 1950’de Ankara’da vefat etmiÅŸtir.

 

  • Eserleri:

  • Åžiir:

  • Fânî Teselliler (ÅŸiirler, 1908)

  • Temâsil (ÅŸiirler, 1913)

  • Elhân-ı Vatan (ÅŸiirler, 1915)

  • Åžâir-i A'zam'a Mektub (manzum, 1923)

  • Tiyatro:

  • Payitahtın Kapısında (manzum oyun, 1920)

  • Nedim ve Lale Devri (manzum oyun, 1950)

  • Biyografi:

  • Midhat PaÅŸa (biyografi, 1908)

  • Güfteleri:

  • Zaman Olur ki Ânın Hacle-i Visâlinde

  • Sâhilden UzaklaÅŸtık Elin Åžimdi Elimde

  • Yıldızlı Semalardaki HaÅŸmet Ne Güzel Åžey

  •  
bottom of page