FECR-İ ATİ DÖNEMİNDE TİYATRO

  • II. Meşrutiyetin ilânından sonraki yıllara rastladığı için tiyatro çalışmalarının yoğunlaştığı bir dönemde Fecr-i Aticiler tiyatro konusunda verimli değildirler.

Namık Kemal'in oyunları, özelilkle Vatan yahut Silistre ve Akif Bey çok ilgi görmüş, çok oynanmıştır. Ancak bu urum Fecr-i Ati Edebiyatı ile ilgili değildir. O dönemin genel atmosferi ile ilgilidir.

  • Yurtseverlik, istibdat aleyhtarlığı gibi konuların işlendiği oyunların oynandığı düşünülürse Fecr-i Atti düşünce yapısı ile pek uyuşmamaktadır. Sonuçta sanatı muhterem ve şahsi algılayan Fecr-i Aticiler toplumsal konuda yoğunlaşmış bir tiyatro ile pek ilgilenmemişlerdir.

  • Yine de ağırlıklı olmamakla beraber Fecr-i Ati içerisinde Tiyatro ile ilgilenenler olmuştur. Şehabettin Süleyman (1885-1921) ve Tahsin Nahit bunların önde gelenleridir.

  • Teknik olarak daha iyi bir tiyatro yazarı olan Müfit Ratip (1887-1917) ise genç yaşta öldüğü için az sayıda eser verebilmiştir.

Çekiç camı kırar ama çeliği sertleştitir.

 TURKİYE

2016- dinledebiyat.com © Her hakkı saklıdır.

  • Instagram Social Icon
  • dinledebiyat
  • w-googleplus