google.com, pub-1772441188610312, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Fecr-i Ati Edebiyatı'nda Şiir Konu Anlatımı I Türkiye I dinledebiyat
top of page
  • Aruz ölçüsü kullanılmıştır.

​

  • Önceki dönemlerde kullanılan nazım biçimlerinin dışında ağırlıklı olarak sone ve serbest müstezatı kullanmışlardır.

​

  • Ağırlıklı olarak aÅŸk ve doÄŸa konuları kullanılmıştır.

​

  • Serbest müstezat daha da serbestleÅŸtirilerek kullanılmıştır.

​​

  • Arapça ve Farsçanın etkisinde ağır bir dil söz konusudur.

​

  • Sembolizm en etkili edebi akımdır.

​

  • Åžiirde konudan çok söyleyiÅŸ önemlidir.

​

  • Åžiirde musikiye önem verilmiÅŸtir.

​

  • Onlara göre ÅŸiir yarı kapalı olmalı, açık seçik anlam içermemelidir.

FECR-Ä° ATÄ° EDEBÄ°YATI ÅžÄ°Ä°R ANLAYIÅžI

  • Musikiye düÅŸkünlükleri  ve tablo gibi ÅŸiir yazma düÅŸünceleri bol miktarda sıfat kullanmalrına, fiili ise mümkün olduÄŸunca çıkarmalarına neden olmuÅŸtur. Åžiirlerini hareketsiz ve duraÄŸan bir kimliÄŸe bürünmesini önüne bol miktarda fiilimsi kullanarka geçmeye çalışmışlardır.

​

  •  “Sanat için sanat” anlayışında bir kademe daha ilerleyerek “ Sanat ÅŸahsi ve muhteremdir.” demiÅŸlerdir.  

​

  • TopluluÄŸun en etkili ve sonuna kadar Fecr-i Ati düÅŸüncesini savunan sanatçısı Ahmet HaÅŸim’dir.

bottom of page