• Balıkesir’in Gönen doğumludur.

  • Milli Edebiyat’ın önde gelen sanatçılarındandır. Hikaye alanında kendini göstermiştir.

  • “Yeni Lisan” makalesi ile dil hakkındaki görüşlerini ifade etmiş, sonradan bu görüşler Milli Edebiyatın dil ile ilgili ilkeleri sayılmıştır.

ÖMER SEYFETTİN

  • Hikayelerinde konuları çocukluk anılarından ve askerlik hayatı ve Osmanlı tarihinden alır.

  • Olay hikayeciliğinin edebiyatımıdaki en önemli temsilcisidir.

  • Hikayeciliği meslek haline getirerek, hikayeciliğin bağımsız bir tür olduğunu edebiyat alemine ispat etmişir.

  • Hikayelerinde genel olarak milli bilinci uyandırmaya gayret ettiği görülür. Bunun yanında toplumun aksayan yanlarını mizahi eleştiriyi kullanarak anlatmayı da ihmal etmemiştir.

  • Olay hikayeceliğinin genel özelliği olan beklenmedik şekilde sonlanma onun öykülerinin karakteristiği haline gelmiştir.

  • Realizm akımının etkisiyle gözleme önem vermiştir.

  • Dış mekan betimlemelerinde başarılı olmasına rağmen ruh tasvirlerinde iyi değildir.

  • Dili sadedir.

  • Efruz Bey ve Yalnız Efe adlı uzun hikayeleri bazı kaynaklarda roman türü içerisinde gösterilmiştir.

Eserleri:

  • Hikâye:  Yalnız Efe, Kaşağı, İlk Düşen Ak, Pembe İncili Kaftan, Harem, Yüzakı, Kurumuş Ağaçlar, Aşk Dalgası Falaka, Yüksek Ökçeler, Kızıl Elma, Bomba, Beyaz Lale, Gizli Mabet, Bahar ve Kelebekler,

  • Roman: Efruz Bey, Yalnız Efe , Ashab-ı Kehfimiz 

  • Şiir: Şiirler (Doğduğum Yer)

  • Oyun: Mahçupluk İmtihanı

Çekiç camı kırar ama çeliği sertleştitir.

 TURKİYE

2016- dinledebiyat.com © Her hakkı saklıdır.

  • Instagram Social Icon
  • dinledebiyat
  • w-googleplus