google.com, pub-1772441188610312, DIRECT, f08c47fec0942fa0

1940-1960

TOPLUMCU GERÇEKÇİ ŞİİR ANLAYIŞI

  • Nazım Hikmet’in edebiyat dünyasından çekilmesi üzerine ondan etkilenen edebiyatçıların Nazım Hikmet çizgisini devam ettirmeleri ile 1940-1960 arası Toplumcu Şiir anlayışı ortaya çıkmıştır.

  • Rıfat Ilgaz, Cahit Irgat, Suat Taşer, Ömer Faruk Toprak, Arif Damar, Mehmet Başaran, Hasan Hüseyin Korkmazgil ve Ahmed Arif adlı sanatçılar bu anlayışta şiirler yazmışlardır.

  • Yoksulluk, siyasi baskılar, faşizm, emperyalizm, kapitalist sömürü gibi konular işlenmiştir.

  • Bu dönem şairlerinin şiirlerinde kendi toplumla ilgili kendi duygu, hayal ve özlemleri önemli yer tutar.

  • Bu anlayışta önceki toplumcu anlayış gibi pragmatisttir.

  • Şiirde savunulan bir görüş olduğu hemen fark edilir.

  • Toplumsal kaygı ön plandadır.

  • Kolektiflik şiirlerde önemli yer tutar.

  • Dil alıcıyı harekete geçirme işlevinde kullanılır. Bunun nedeni geniş kitleleri söylev üslubuyla harekete geçirmektir.

  • Biçime dikkat etmezler. İçerik önemlidir. Bu nedenle serbest şiiri kullanırlar.

  • Gelecekçilik (Fütürizm) akımından etkilenmişlerdir.

  • Toplumcu Gerçekçiler genel anlamda ideolojik şiir yazmışlardır.

  • Nazım Hikmet üzerinde etkisi olan Mayakovski'nin bu dönem şairlerinin üzerindeki etkisi hissedilir. Şiirlerinde görülen paralel, simetrik akışlar ve kırılmalar bunu açıkça gösterir. 

  • Sanatçının asıl amacı toplumu eğitmek ya da bilgilendirmektir.

  • Bu dönem şiirinin en belirgin özelliklerinden birisi de en sıkıntılı zamanlar için bile bir umut aşılama, insanları motive etme konusunda oldukça başarılı olunmasıdır.

Toplumcu Gerçekçi Anlayıştaki Sanatçılar Hakkında Ayrıntılı Bilgi İçin İsme Tıklayınız.

Rıfat Ilgaz ...

Cahit Irgat ...

 Suat Taşer...

Ömer Faruk Toprak ...

 Arif Damar ...

Mehmet Başaran ...

Hasan Hüseyin Korkmazgil ...

Ahmed Arif ...

 TURKİYE

  • Instagram Social Icon
  • dinledebiyat
  • w-googleplus

Çekiç camı kırar ama çeliği sertleştitir.

2016- dinledebiyat.com © Her hakkı saklıdır.