![](https://static.wixstatic.com/media/d532b29bc0c448b29f47672da7b07613.jpg/v1/fill/w_288,h_192,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/d532b29bc0c448b29f47672da7b07613.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/fef482_8960cf836c214d7186ce16d581ea46b8~mv2.png/v1/fill/w_197,h_90,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/fef482_8960cf836c214d7186ce16d581ea46b8~mv2.png)
DÄ°NLEDEBÄ°YAT
Atın yiÄŸidi kendine kamçı vurdurmaz.
YEDÄ° MEÅžALECÄ°LER
-
1928’de canlılık ve samimiyet ve yenilik adına ortaya çıkmış edebi bir topluluktur.
​
-
Cumhuriyet’in kuruluÅŸundan sonra “sanat için sanat” görüÅŸüyle hareket eden ilk edebi topluluk Yedi MeÅŸale TopluluÄŸu’dur.
-
Muammer Lütfi BahÅŸi, Sabri Esat SiyavuÅŸgil, YaÅŸar Nabi Nayır, Vasfi Mahir Kocatürk, Cevdet Kudret Solok, Ziya Osman Saba ve Kenan Hulusi Koray isimli edebiyatçılar Servet-i Fünun Dergisi’nde Yedi MeÅŸale isimli bir bir kitap çıkaracaklarını ilan etmiÅŸlerdir.
​
-
Sonrasında her ismin bir bölümünü olduÄŸu Yedi MeÅŸale ismimnde bir kitap çıkarırlar. Kitabın ön sözünde edebi görüÅŸlerini ilan ederler.
​
-
Sanatın hiçbir ideolojiye hizmet etmemesi gerektiÄŸini ifade ettiler.
​
-
Mızmız ve soluk hisler ve AyÅŸe Fatma terennümleri bırakılmalı, yalnız duygular ifade edilmeli görüÅŸündedirler.
​
-
Şiirin konu ve temaları genişletilmeli ve şiirde canlılık samimiyet hakim olmalı.
​
-
Geleneksel temalar yerine yeni temalar bulunmalıdır.
​
-
Hayaller konu zenginliÄŸi için gereklidir.
​
-
Åžiirde hece ölçüsünü kullanılmıştır.
​
-
Sembolizmin etkisindedirler.
​
-
Verlaine, Mallerma gibi Batılı ÅŸairleri örnek aldılar.
​
-
Duygu ve hayale verdiklerinde ziyade gözleme de önem verdiler.
​
-
Fecr-i Aticiler gibi büyük iddialarla ortaya çıkıp söylediklerini yapamadan dağılmışlardır.
Yedi Meşaleciler Hakkında Kısa Bilgi:
​
Ziya Osman Saba
-
Sade, açık ve anlaşılır bir üslubu vardır.
-
Çocukluk özlemi, acıma, Allah'a kulluk, kadere boyun eÄŸiÅŸ, , ölümün yakınlığı gibi konular iÅŸler.
-
Önce heceyi sonra da serbest ölçüyü kullanmıştır.
-
Sebil ve Güvercinler, Geçen Zaman, Nefes Almak adlı ÅŸiir kitapları vardır. Hikayeleri ve roman çevirileri vardır.
​
Cevdet Kudret Solok
-
Ziya Osman gibi hece ölçüsüyle baÅŸladığı ÅŸiire serbest ölçü ile devam etmiÅŸtir.
-
Dilde öze dönülecek derken aşırı kelime türetmelerin zararlarını ifade ederek buna karşı çıkmıştır.
-
“Birinci Perde” adlı bir ÅŸiir kitabı vardır.
-
Süleyman'ın Dünyası adlı romanı oldukça ünlüdür.
​
Kenan Hulusi Koray
-
Hikaye yazarı olarak ünlenmiÅŸtir. Cumhuriyet Edebiyatı’nda korku türünde hikaye yazan ilk edebiyatçıdır.
-
Osmanoflar adlı romanı vardır.
​
Yaşar Nabi Nayır
-
Ünlü Varlık dergisinin kurucusudur.
-
Çok yönlü bir edebiyatçıdır. Roman, manzum destan, inceleme, gezi yazısı, makaleler ve fıkra alanında eserler kaleme aldı.
-
Kahramanlar, Onar Mısra adlı şiir kitapları vardır.
​
Vasfi Mahir Kocatürk
-
Hece ölçüsü ile yazdığı ulusal,epik ve lirik ÅŸiirleri ile tanınmıştır.
-
Tunç Sesleri, GeçmiÅŸ Geceler, Bizim Türküler, Ergenekon adlı ÅŸiir kitapları ile tanınır.
​
Sabri Esat SiyavuÅŸgil
-
GözlemciliÄŸini kullanarak ÅŸiir yazan sanatçı sonraları ÅŸiiri terk etmiÅŸ, inceleme ve çevirilere yoÄŸunlaÅŸmıştır.
-
Odalar ve Sofalar adlı şiir kitabı ile tanınır.
​
Muammer Lütfi BahÅŸi
-
Arapça ve Farsça bilen aynı zamanda avukat olan bir ÅŸairdir.
-
Türk Akdeniz ve Ä°lk KurÅŸun eserleri ile tanınır.