SAF ( ÖZ) ŞİİR ANLAYIŞI

  • Bu anlayışta önemli olan iyi ve güzel şiir yazmaktır.

  • Batı Edebiyatı’nda Paul Valery ve Stephane Mallarme adlı sanatçıların biçime verdikleri önemden ve divan edebiyatının şiirdeki biçimciliğinden etkilenen edebiyatçıların temsil ettiği bir anlayıştır.  

  • Şairlerin kendilerine özgü özel bir imge düzeni vardır. Bu imgeler anlatılmak istenenin kapsamını genişletip okuyana yeni ufuklar kazandırmayı amaçlar.

  • Şiirde estetik haz, ideoljik kavramlardan önce gelir. Önemli olan bir şeyler öğretmek değil kaliteli ve güzel şiir yazmaktır.

  • Şiirde estetik haz uyandırmada müzik ya da müziği çağrıştıran imgeler ve bunlara uygun kelimeler kullanılır.

  • Anlamaktan ziyade hissetmek önemlidir.

  • Öz Şiir’de biçim çok önemlidir. Kaliteli şiir yazmak için çalışılır.

  • Dilde saflaşma, sadeleşme görülür.

  • Şiir, soylu bir sanat olarak kabul edilir.

  • Sanat için sanat görüşü hakimdir.

  • Güzel şiir ancak çalışarak elde edilir. Şiire emek verilmelidir.

  • Şiirlerde düşsellik ve bireysellik ön plana çıkar.

  • Şairlerde daha çok sembolizm akımının etkisi görülür.

  • Gizemcilik bireyselcilik, ruh, ölüm, masal, mit gibi temalar işlenir.

  • Ahmet Haşim Yahya Kemal Beyatlı, Ahmed Hamdi Tanpınar, Ziya Osman Saba, Fazıl Hüsnü Dağlarca, Özdemir Asaf, Necip Fazıl Kısakürek, Asaf Halet Çelebi, Behçet Necatigil, Ahmet Muhip Dıranas,Cahit Sıtkı Tarancı Saf Şiir alanında tanınmış edebiyatçılarımızdır.

 

Çekiç camı kırar ama çeliği sertleştitir.

 TURKİYE

2016- dinledebiyat.com © Her hakkı saklıdır.

  • Instagram Social Icon
  • dinledebiyat
  • w-googleplus